Strona główna » Dieta » Dieta na mroźne dni

Dieta na mroźne dni

Dieta na mroźne dni

W okresie zimowym i letnim nasz organizm powinien przyswajać takie same ilości kalorii. Wielu z nas jednak uważa, że w okresie zimowym powinniśmy jeść więcej. Dzieje się tak dlatego, że w mroźne dni nasz organizm pochłania więcej kalorii co daje nam poczucie, że powinniśmy zjadać dużo więcej niż to wskazane. Warto jest pamiętać, aby w okresie mroźnych dni zrezygnować z zawiesistych sosów , białego pieczywa, dużych ilości masła, słodyczy i słodkich bułeczek itp. Do jadłospisu w zamian za to bardzo dobrze jest włączyć ciemne, razowe pieczywo, chude mięso i wędliny, oraz spore porcje surowych i gotowanych warzyw i owoców.

Warto także pamiętać o jogurtach i kefirach, które przyczyniają się do wzmocnienia naszej odporności. W diecie nie powinno także zabraknąć witamin w postaci świeżych warzyw i owoców, a także suplementów. Bardzo dobrym pomysłem jest spożywanie w większej ilości posiłków gorących. Nie tylko pozwalają zachować odpowiednią temperaturę ciała, ale także poprawiają trawienie i przyspieszają metabolizm. Dieta ta powinna obfitować także w gorące napoje takie jak: zielona, czerwona herbata, kakao czy kubek gorącego mleka.

Na zimne i smutne wieczory możemy sobie zafundować także herbatki owocowe czy kostkę gorzkiej czekolady. Prowadzenie takiej diety pozwala zgubić jeden kilogram tygodniowo. Pomimo niesprzyjającej aury warto też pomyśleć o jakiejś aktywności sportowej co zawsze znacznie ułatwia gubienie kilogramów.

Oceń ten artykuł.