Strona główna » Dieta » Dieta orientalna

Dieta orientalna

Dieta orientalna

Jest to dieta, która łączy założenia dalekowschodniej filozofii Yin-yang oraz założenia zachodnioeuropejskie opracowane przez popularnego dietetyka pana Haya. Z Pewnością jest to dieta umożliwiająca poznawanie nowych, ciekawych smaków. Jej główne założenie to: równowaga, zarówno życiowa jak i żywieniowa. Dzięki diecie orientalnej możemy schudnąć do trzech kilogramów w ciągu tygodnia, Ponad odzyskamy siłę witalną, pozbędziemy się bólów głowy i wzmocnimy nasza odporność. Według założeń tej diety przy spożywaniu kolacji lub obiadu możemy pozwolić sobie na lampkę wina lub piwo, które oprócz tego ze odprężają to dodatkowo wzmagają trawienie. Każdy zaś kęs powinniśmy dokładnie przeżuwać i przegryzać, jednym słowem celebrować tą chwilę, dzięki czemu wszelkie potrzebne składniki zaczną być wchłaniane i trawione już w jamie ustnej. Co z pewnością obniży nasz apetyt.
A oto najważniejsze produkty stosowane podczas tej diety:

Różnego rodzaju kiełki (np. rzodkiewki, sojowe)

Tofu sojowe

Grzybki chińskie (można je jednak zastąpić krajowymi)

Makaron sojowy

Orientalne przyprawy (np. curry, korzeń imbiru, chili)

Olej sezamowy (można go zastąpić oliwą z oliwek lub lejem słonecznikowym)

Sos rybny i sos sojowy

Co dla wielu z nas może być poważnym problemem ponieważ ze względu an ich orientalne pochodzenie produkty te nie należą do najtańszych. Cała tajemnica owej diety tkwi w odpowiednim zestawieniu produktów białkowych, węglowodanowych i tłuszczowych. Jednak można powiedzieć, ze jest to jedna z najsmaczniejszych diet.

Oceń ten artykuł.