Strona główna » Dieta » Dieta na bazie warzyw cebulowych

Dieta na bazie warzyw cebulowych

Dieta na bazie warzyw cebulowych

Warzywa cebulowe, na czele których stoi cebula od zawsze były podstawowym składnikiem wielu dań w kuchni polskiej i światowej. Mają one niepowtarzalny smak i aromat. Ponad to cieszą się dużą popularnością ze względu na niewielką ilość kalorii.
Głównymi przedstawicielami tej grupy warzyw są: czosnek, cebula, szczypiorek i por.

Ich zaletą nie jest jedynie niska kaloryczność. Zapewne nie jeden z nas pił w dzieciństwie, przyrządzony przez mamę syrop z cebuli. Bowiem warzywa cebulowe posiadają liczne witaminy, takie jak witamina C,A,B12. Ponad to soki z cebuli zawierają liczne substancje hamujące rozwój mikroorganizmów w ciele, czy też związki siarki. Podobnie szczypiorek oraz czosnek.
I tutaj drobna uwaga dotycząca tego ostatniego. Jako jedyny spośród tej grupy warzyw, czosnek jest bardzo kaloryczny, Posiada bowiem 150 kcal w 100 gramach. Mimo to warto uwzględniać go w swojej diecie ponieważ traktowany jest jako naturalny lek na liczne infekcje i przeziębienia.

Przez wielu nie doceniany por, oprócz wyżej wymienionych witamin, posiada fosfor, żelazo i wapń. Dlatego też jest bardzo bogatym źródłem zdrowia i witalności dla nas.

Dietę cebulową powinny stosować jedynie osoby dorosłe, bez tendencji do wzdęć czy innych problemów żołądkowych. Maksymalny czas trwania diety to dwa tygodnie. Pozwala stracić od 0,5kg do 1kg na tydzień. Polega na spożywaniu posiłków głównie opartych na powyższych warzywach. Warto zaznaczyć, że z tego rodzaju diety nie powinny korzystać osoby starsze, dzieci i kobiety karmiące piersią lub będące w ciąży. Może to bowiem zaszkodzić ich życiu i zdrowiu oraz życiu i zdrowiu płodu.

Oceń ten artykuł.