Strona główna » Fitness » Trening militarny – wycisk na 100%

Trening militarny – wycisk na 100%

Trening militarny – wycisk na 100%

Zaczęło się od Plitta

Na początek trochę historii. Gdy w 2000 r. Greg Plitt kończył naukę w Akademii Wojskowej Stanów Zjednoczonych w West Point, na pewno nie przypuszczał, że kilka lat później zostanie nazwany ojcem treningu militarnego. Ba, nie przypuszczał też, że jego ciężka praca nad swoim ciałem, a później praca jako trenera fitness przyniesie mu światową rozpoznawalność i angaż do kilku filmów, w tym nominowanego do Oscara „Dobrego agenta”, w którym zagrał u boku Matta Damona, Angeliny Jolie i Aleca Baldwina.

Zanim jednak został gwiazdą kina i okładek magazynów, zdążył stworzyć wiele programów treningowych, w tym Military Fitness Training, pozwalający nie tylko na spalanie tkanki tłuszczowej i budowanie masy mięśniowej, ale również ciągłą pracę nad sobą pod kątem umacniania psychiki. Poznajcie najważniejsze założenia tego treningu.

MFT28 – podstawowe założenia

Im bardziej jesteś zmęczony, tym więcej musisz z siebie dać – to główna zasada tego treningu. Już to pierwsze zdanie wskazuje, że to propozycja dla zaawansowanych i wytrwałych. Nie poleca się jej natomiast osobom bez doświadczenia treningowego.

Sam trening jest rozłożony na 4 tygodnie ( 5 dni w tygodniu na inna partię mięśniową plus 1 dzień niestandardowy, np. pływanie) i zakłada wykonywanie ćwiczeń zarówno rano (trening siłowy), jak i wieczorem (trening cardio). Rankiem ćwiczymy z dużymi ciężarami, ale za to mniej powtarzamy, a wieczorem na odwrót. Przed przystąpieniem do ćwiczeń zalecane jest wykonanie fitness testu, sprawdzającego naszą fizyczną formę.

Jeśli chodzi o rozkład treningu, przedstawia się on następująco:

  1. Dzień pierwszy – trening klatki piersiowej – 7 gigant serii
  2. Dzień drugi – plecy
  3. Dzień trzeci – barki
  4. Dzień czwarty – biceps, triceps i przedramię
  5. Dzień piąty – nogi
  6. Dzień szósty – trening niestandardowy (pływanie, bieganie, rower, rolki, sporty zespołowe)
  7. Dzień siódmy – dzień wolny od ćwiczeń

Co dał ludziom Greg Plitt i jego MFT28?

Dał, ponieważ wypadek na torach sprawił, że Grega nie ma już z nami na tym świecie. Dał przede wszystkim inspirację, motywację, wytrwałość i ogrom energii. Swoim przykładem pokazywał, że wszystko jest możliwe. Że w treningu, jak i w życiu trzeba być wojownikiem. Że po porażce trzeba się podnieść i dalej robić swoje. „Pchał” miliony ludzi do przodu. Nieraz krzyczał na nich, ale w rezultacie podnosił ich na duchu, umacniał w dążeniach. Sprawiał, że wygrywali walkę z własną psychiką.

Podkreślamy raz jeszcze, że trening militarny Grega Plitta to propozycja dla wytrwałych i zaawansowanych treningowo. Ale naprawdę warto.

Oceń ten artykuł.