Strona główna » Fitness » Co najlepiej jeść po treningu siłowym? Oto 10 wartościowych posiłków

Co najlepiej jeść po treningu siłowym? Oto 10 wartościowych posiłków

Co najlepiej jeść po treningu siłowym? Oto 10 wartościowych posiłków

Posiłek należy zjeść również przed treningiem. Najlepiej sięgnąć wtedy po żywność bogatą w węglowodany złożone, o niskim indeksie glikemicznym – wydłuża ona proces trawienia oraz dodatni bilans energetyczny podczas wykonywania treningu, a to bardzo ważne dla Twojej siły i energii. A co po treningu? Tutaj z kolei dobrze jest sięgnąć po produkty o wysokim indeksie glikemicznym oraz bogate w białko. Czego unikać? Tłuszczów.

 

Jadłospis potreningowy – konfiguracje produktów

Oto szybkie i łatwe do przyrządzenia zestawy, które pomogą Ci się zregenerować po wysiłku i dostarczyć odpowiednich składników odżywczych:

  1. Kurczak/indyk podany z brązowym ryżem, kaszą gryczaną lub pełnoziarnistym makaronem i warzywami – najlepiej gotowane lub na parze
  2. Chuda ryba podana z brązowym ryżem, kaszą gryczaną i/lub warzywami – również najlepiej gotowana lub na parze
  3. Twarożek półtłusty z pieczywem pełnoziarnistym i/lub warzywami
  4. Duża maślanka/kefir/mleko z płatkami owsianymi, otrębami i/lub owocami
  5. Omlet z warzywami
  6. Shake z owocami powstały na bazie odżywki białkowej i mleka/kefiru/maślanki
  7. Świeżo wyciskany sok z owoców
  8. Wafle ryżowe z dodatkiem niskosłodzonego dżemu lub owoców
  9. Naleśniki razowe z chudym lub półtłustym twarogiem i owocami
  10. Kuskus z tuńczykiem w sosie własnym

 

Twój organizm potrzebuje pożywienia tuż po treningu – tego nie da się zmienić. Trzeba mu dostarczyć energii, jeśli chcesz, aby wysiłek przez Ciebie podjęty przynosił oczekiwane rezultaty. Dlatego nie zapominaj o jedzeniu!

Oceń ten artykuł.