Strona główna » Fitness » 4 rzeczy domowego użytku, które możesz wykorzystać do treningów

4 rzeczy domowego użytku, które możesz wykorzystać do treningów

4 rzeczy domowego użytku, które możesz wykorzystać do treningów

Warto ułatwiać sobie życie. A jeśli dodatkowo odnosimy przy tym korzyści zdrowotne, tym bardziej powinniśmy poznać treningowe, domowe life-hacki. Oto one:

1.Schody do … formy

Schody świetnie nadadzą się do wielu ćwiczeń, w szczególności na pośladki i mięśnie nóg. Zacznij od wchodzenia i schodzenia po nich, następnie zmień wchodzenie na wbieganie, pamiętając o tym, aby przy schodzeniu większy nacisk kłaść na pięty, nie palce (wtedy bardziej pobudzisz do działania mięśnie pośladków). Inne ćwiczenie polega na postawieniu przedniej części stóp na jednym ze schodków, unoszenie ich z pomocą palców i powolne opadanie nimi w dół. Możesz też oprzeć nogi na podłodze i “zaprzeć” się rękami np. na drugim lub trzecim schodku (plecami do schodów). Następnie delikatnie zegnij łokcie, obniżając nieco pozycję ciała i powróć do pozycji wyjściowej. Jeśli doskwiera Ci ból kręgosłupa, ćwiczenie to wykonuj z ugiętymi kolanami.

2. Krzesłowy plank

Okazuje się, że krzesło ma bardzo uniwersalne zastosowanie. Ważne: musi być stabilne, a więc kółka odpadają. Jakie ćwiczenia możesz wykonywać z jego pomocą? Przeróżne, np. na mięśnie brzucha, rąk, nóg, czy też pośladków. Krzesło jest dobre m.in. do tricepsów, ale równie dobrze robi się na nim planki. Wystarczy oprzeć ręce na podłodze, a nogi założyć na krzesło (pozycja deski), jedno z kolan ugnij i powoli przeciągnij w pobliże klatki piersiowe (czyli do siebie), potem drugie i tak na przemian 15 razy na każdą z nóg. Serię taką powtórz 3-krotnie.

3. Woda nie tylko dla ochłody

Butelki z wodą są również bardzo przydatne w codziennych, domowych ćwiczeniach – z powodzeniem zastępują profesjonalne hantle. Możesz zaopatrzyć się w te w 1,5-litrowe albo nawet 5-litrowe – wszystko zależy od Twojej kondycji i poziomu zaawansowania.

4. Ściana szczęścia

Tylko ściana i aż ściana. Wystarczy odrobinę miejsca, w którym mógłbyś się o nią oprzeć i użyć … niewidzialnego krzesła. Przyjmujesz pozycję jak do siedzenia na krześle (z tym, że krzesła nie ma), bierzesz hantle = butelki z wodą, prostujesz ręce z butelkami podnosząc je przed siebie i po chwili opuszczasz je z powrotem do ściany. Proste, a jakie efektywne!

 

W ten oto sposób stworzysz własną, domową siłownię. Bez zbędnych kosztów, bez wychodzenia z domu. Potrzebne Ci tylko motywacja i wytrwałość. Do dzieła!

 

Oceń ten artykuł.