Strona główna » Zdrowie » Zdrowe przekąski dla mężczyzn

Zdrowe przekąski dla mężczyzn

Zdrowe przekąski dla mężczyzn

Słowo “zdrowa przekąska” w wielu z Was może wywołać dreszcze. Wyobrazicie sobie pewnie listek zieleniny albo nie wiadomo co jeszcze 😉 A tymczasem w kilkanaście, maksymalnie kilkadziesiąt sekund możecie “przyrządzić” apetyczne małe co nieco. Powiecie: nie do wiary, ale tak naprawdę chodzi tu nie o wiarę, a o zmianę nawyków żywieniowych na lepsze. Pamiętajcie, wyjdzie Wam to tylko na dobre. Czas, start!

  1. Orzechy

Czas przygotowania: 5 sekund

Orzechy nerkowca, migdały, orzechy włoskie i laskowe, pistacje – tak naprawdę wystarczy je otworzyć i wyjąć z opakowania. Chyba nic trudnego, prawda? Warto wiedzieć, że te przysmaki są najbardziej wartościowe ze wszystkich bakalii. Ograniczają ryzyko wystąpienia chorób serca i cukrzycy, wpływają pozytywnie na pracę mózgu oraz stan skóry. Poza tym, jedząc orzechy wzmocnimy układy nerwowy oraz krążenia. Samo dobro!

2. Rodzynki

Czas przygotowania: 5 sekund

To, co najlepsze w rodzynkach, to węglowodany, które przydają się szczególnie przy intensywnych treningach. Co jeszcze? Podnoszą odporność organizmu, wspomagają pracę serca, wpływają pozytywnie na stan oczu, zębów i kości. Nie zapomnijcie o rodzynkach, gdy będziecie kupować orzechy!

3. Banany

Czas przygotowania: 5-10 sekund

Cała sztuka to obrać banana. Ot, co. Wprawdzie są nieco kaloryczne, ale za to wzmacniają serce, obniżają poziom cholesterolu, wspomagają funkcjonowanie układów nerwowego i trawiennego, przyspieszają regenerację. Zdecydowanie więcej zalet.

4. Ryba wędzona

Czas przygotowania: ok. 60-120 sekund

Najlepiej połączona z np. z pieczywem razowym lub twarogiem. Makrela, łosoś, czy też co Wam wpadnie w oko. Ryby zawierają duże ilości kwasów omega-3 i omega-6, które stanowią ważny budulec strukturalny błon komórkowych. Pierwsze z nich obniżają poziom “złego” cholesterolu, wspierają pracę serca, działają przeciwzapalnie, wspomagają również pamięć i koncentrację. Z kolei kwasy omega-6 wzmacniają układ nerwowy, odżywiają skórę oraz włosy i paznokcie.

5.  Marchewka i ogórek

Czas przygotowania: ok 5 minut

Niech Was nie przerazi ten czas – 5 minut to przecież tyle, co nic! A tyle dobrego można stworzyć przez ten czas… Na przykład marchewki pokrojone w słupki z sosem tzatziki. Wystarczy zetrzeć ogórka na tarce, dodać do gęstego jogurtu i doprawić łyżką cytryny oraz sprasowanym czosnkiem. Co z tego będziesz mieć? M.in. duuuużo witamin, wzmocniony układ immunologiczny, dobre ciśnienie i … +100 do zdrowotności!

 

No, Panowie, kolej na Was 🙂

Oceń ten artykuł.