Strona główna » Fitness » Czy fitness jest dla facetów?

Czy fitness jest dla facetów?

Czy fitness jest dla facetów?

Fitness się zmienia. Kiedyś był kojarzony wyłącznie z zajęciami choreograficznymi, natomiast teraz trenerzy coraz bardziej stawiają na zajęcia wzmacniające, wykonywane na sprzęcie. Dużo większą wagę przykłada się do szkoleń instruktorów. Nie ma nudy, nie ma przewidywalności, nie ma słabości. Na tym mogą korzystać również faceci, którym zależy na poprawieniu wytrzymałości, koordynacji i kształtu mięśni. Prawda jest bowiem taka, że sama „siłka” nie wystarczy.

Słyszałeś kiedykolwiek o power pump?

Faceci lubią sztangi. Czemu by zatem nie połączyć tego z muzyką, rytmiką? Obciążenie dobierane jest indywidualnie, w zależności od bieżącej formy oraz grupy mięśniowej, którą chcemy wzmocnić. To o wiele ciekawsze niż standardowy trening siłowy i – przede wszystkim – wzmacnia wytrzymałość siłową.

A może spinning?

To nic innego, jak ćwiczenia na rowerze stacjonarnym (indoor cycling), z tym, że przy muzyce. Tutaj obciążenie dostosowywane jest do poziomu wytrenowania Twoich nóg, a także do tempa muzyki. Niby stacjonarnie, ale w pewnym momencie poczujesz się, jakbyś brał udział w Tour de France – raz jedziesz płasko, a za moment wymagający podjazd. W tych zajęciach nie istnieje coś takiego, jak nuda. No i działa zbawiennie na słabe kości oraz dodatkowe kilogramy.

Boom na crossfit

Crossfit święci obecnie prawdziwe tryumfy. To już nie tylko sam fitness, ale … filozofia życia. To sport, trening, społeczność, moda, zabawa i psychologia w jednym. Na czym polega? Na intensywnym skakaniu, podciąganiu się, podnoszeniu ciężarów, bieganiu w grupie. Naturalnie przy muzyce. Ważnym elementem crossfitu jest tzw. WOD (Workout of the day), czyli trening dnia, określony rodzaj zadań do wykonania. Może być ich dwa, a może być też pięć.
Crossfit jest bardzo uniwersalny – angażuje wszystkie grupy mięśniowe i wzmacnia poziom wytrzymałości, często do ekstremum.

Zew przeszłości – step

Któż z nas nie wie, co to step? A któż z nas wie, że na stepie można wykonać około trzysta różnych ruchów? Do ćwiczeń tego typu można dodać również hantle i obciążniki, co pozwoli zobaczyć efekty znacznie szybciej.
Pokonaj stereotypowe myślenie i własne słabości! Przełam się i zapisz się na fitness. Zdziwisz się, jak bardzo te zajęcia wciągają. Sama siłownia nie pomoże Ci rozkręcić Twojego metabolizmu, rozruszać wszystkich mięśni, poprawić wydolność. Uzupełnij ją fitnessem!

Oceń ten artykuł.