Strona główna » Fitness » Tak wyrzeźbisz sześciopak

Tak wyrzeźbisz sześciopak

Tak wyrzeźbisz sześciopak

Brzuszki to za mało

Ćwiczenia na ,,sześciopak” powinny być o wiele bardziej skomplikowane niż kilka serii brzuszków powtarzanych każdego dnia. Być może wyrzeźbisz  w ten sposób mięśnie brzucha, ale w dalszym ciągu będą one schowane pod warstwą tłuszczu. Najlepiej stworzyć swoją własną kombinację ćwiczeń i wykonywać je co dwa dni. Taka częstotliwość daje gwarancję, że nie przetrenujesz się zbyt szybko. Jeśli naprawdę chcesz mieć ciało Zeusa, pamiętaj o tym, że lepiej małymi krokami, ale konsekwentnie i do celu.

Te ćwiczenia wyrzeźbią Twój kaloryfer

Aby uzyskać brzuch o którym marzysz, musisz połączyć kila rodzajów ćwiczeń:

Aerobowe. Treningi cardio pomogą Ci spalić zbędną tkankę tłuszczową, dzięki czemu mięśnie będą bardziej widoczne. Do aerobów zalicza się wszystkie ćwiczenia, które przyspieszają akcję serca, czyli: bieg, pływanie, jazda na rowerze, itd.
Siłowe. To wszelkiego rodzaju ćwiczenia z obciążeniem. Możesz ćwiczyć na siłowni albo w domu – wybór należy do Ciebie.
Interwałowe. To trening o zmiennej intensywności ćwiczeń np. bieg średnim tempem i sprintem na przemian.

Najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha:

Pozycja deski – czyli podnoszenie tułowia z podparciem.
W wersji zaawansowanej można go wykonać również ze skrętami bocznymi.
Modyfikacje brzuszków: brzuszki z uniesionymi nogami, brzuszki z uniesionymi rękami, itd.
Wznosy tułowia na piłce do ćwiczeń.

Dobra dieta to podstawa

Sześciopak to nie tylko ćwiczenia. W procesie rzeźbienia brzuchu bardzo ważną rolę odgrywa też odpowiednia dieta. Zadbaj o to, aby było w niej jak najmniej węglowodanów. Unikaj przede wszystkim pokarmów takich jak: białe pieczywo, fast foody, chipsy, ziemniaki, słodycze.

Oceń ten artykuł.