Strona główna » Fitness » Rusz się! Wybieramy najlepszy sport na zimę

Rusz się! Wybieramy najlepszy sport na zimę

Rusz się! Wybieramy najlepszy sport na zimę

Koniec lata wcale nie powinien oznaczać końca dbałości o swoje zdrowie i smukłą sylwetkę. Można już odkurzyć narty i snowboard, a rolki zamienić na łyżwy. Twoje ciało odwdzięczy Ci się atrakcyjnym wyglądem i dobrym samopoczuciem. Przeczytaj nasz poradnik i wybierz dla siebie ulubiony sport na nadchodzące chłodne dni.

Zimą aktywność fizyczna większości społeczeństwa ogranicza się od przejścia z domu do pracy i z powrotem. Niepotrzebnie! Warto korzystać z zimowej aury, organizować aktywne wyjazdy w góry i uprawiać sport także zimą, nawet jeśli ograniczy się to wyłącznie do ćwiczeń na siłowni. Bez względu na to jaką formę aktywności wybierzesz, przegonisz jesienną chandrę, poprawisz kondycję, rozgrzejesz się i poprawisz samopoczucie. Zatem… do dzieła!

Dla leniwych

Zimą brakuje Ci energii i nie masz ochoty na wysiłek fizyczny? Zacznij od spacerów. To najłatwiejszy sposób, by rozruszać kości i zaczerpnąć świeżego powietrza, a nie wymaga właściwie żadnego wysiłku. Zamiast podjeżdżać do pracy autobusem, przejdź jeden przystanek pieszo. Wychodząc z psem, poświęć mu więcej niż 10 minut. Później możesz zacząć uprawiać jogging. Zacznij od stopniowego zwiększania aktywności. Zwłaszcza że taka forma aktywności to sama przyjemność. Nie szukaj wymówek mówiąc o niskiej temperaturze – odpowiednie podejście i ciepłe ubranie to połowa sukcesu, a ruch na pewno nie pozwoli Ci zmarznąć.

Dla opornych

Spacerowanie to dla Ciebie zbyt mało, ale nie lubisz się męczyć? Nikt nie każe Ci od razu urządzać górskich wspinaczek. Wystarczy, że wskoczysz na rower, albo założysz łyżwy. Urządź sobie wycieczkę rowerową, a do plecaka schowaj rozgrzewającą herbatę w termosie. Spędzisz czas na rześkim powietrzu, a jednocześnie spalisz sporo kalorii. Godzina jazdy na rowerze pozwala stracić nawet do 500 kcal, w zależności od tempa i trasy jaką obierzesz. Z kolei godzina jazdy na łyżwach to utrata nawet 350 kcal. Dla ‘umiarkowanych’ sportowców dobre będą też wszelkie gry zespołowe możliwe do uprawiania w pomieszczeniach i halach. Siatkówka, koszykówka, a może hokej na lodzie?

Dla ambitnych

Jeśli całe lato czekałeś, by wreszcie założyć narty, pewnie rozpierają Cię spore pokłady energii. Spacer ani rower raczej ich nie wyczerpie, dlatego spróbuj czegoś więcej. Wspinaczka, jazda na nartach, a może tym razem snowboard? Zimowe stoki, malownicze tereny, trudne trasy, adrenalina i przygoda – to, co prawdziwi sportowcy lubią najbardziej. Jeśli chcesz się porządnie zmęczyć, ale śnieg niekoniecznie jest Twoim sprzymierzeńcem, przez cały rok możesz też popływać w krytym basenie. To gwarancja utraty nawet 550 kcal w godzinę!

Oceń ten artykuł.